catalog_tyre_img_alt
Vă rugăm să aşteptaţidotted
Coş
#
42-9906
Coșul dvs. este gol

Intervalele de înlocuire a bujiilor: simptomele defectelor

14 Vizualizări

Motorul este una dintre cele mai importante piese ale unui autovehicul. Acesta conține mai multe piese, inclusiv bujia. Bujiile sunt utilizate în general la motoarele pe benzină. Pentru ca motorul să funcționeze eficient, bujia trebuie să funcționeze impecabil. Atunci când bujia se deteriorează, aceasta prezintă diferite disfuncționalități. În prezentul articol vă rom relata simptomele, cauzele, funcționarea și costul înlocuirii unei bujii defecte.

Ce este o bujie

Ce este o bujie?

O bujie este un dispozitiv mecanic care generează o scânteie electrică pentru a aprinde amestecul comprimat de carburant și aer din interiorul camerei de ardere. Aceasta este alimentată de sistemul de aprindere.

Auto Bujiile sunt utilizate cel mai frecvent la motoarele pe benzină. Totuși, în motoarele diesel, combustia amestecului carburant-aer se produce datorită compresiei înalte a aerului. Prin urmare, motoarele diesel utilizează bujiile incandescente pentru aprinderea amestecului carburant-aer.

Construcția bujiei

Bujiile au un înveliș metalic filetat. Izolația ceramică este utilizată pentru izolarea electrică a învelișului electrodului central.

Acest electrod central conține, de obicei, o rezistență. Acesta se conectează la bornele de ieșire ale magnetoului sau ale bobinei de inducție prin intermediul unui fir puternic izolat.

Învelișul metalic al bujiei este legat electric la pământ. Aceasta, de asemenea, este conectată la chiulasa motorului. Electrodul central pătrunde în camera de ardere printr-un izolator de porțelan.

Simptomele unei bujii defecte

Funcționarea eficientă a bujiei este foarte importantă pentru randamentul optim al unui motor pe benzină. Atunci când bujia se deteriorează, aceasta prezintă diverse simptome, precum accelerația slabă, calarea motorului, economia scăzută a combustibilului, rateuri la aprindere, bătăi ale motorului sau dificultăți la demarare.

Iată care sunt cele mai frecvente simptome ale unei bujii defecte sau blocate:

  • Aprinderea indicatorului de avertizare al motorului („Check Engine”)
  • Ralanti instabil
  • Accelerație slabă
  • Consum redus de combustibil
  • Motorul nu demarează
  • Condiții dificile de pornire
  • Gaze de eșapament negre
  • Bătăile motorului
  • Rateuri de aprindere ale motorului
  • Miros de la sistemul de evacuare.

1) Verificați indicatorul luminos al motorului

Unul dintre simptomele evidente ale unei bujii defecte este aprinderea indicatorului de semnalizare a motorului („Check Engine”). Acest indicator se aprinde, de obicei, atunci când motorul prezintă probleme de funcționare defectuoasă din cauza unei bujii defecte, a impurificării uleiului sau a supraîncălzirii.

Totuși, martorul de verificare a motorului se poate activa și din cauza multor alte probleme, precum supraîncălzirea motorului, un senzor de presiune a combustibilului defect, un nivel scăzut al uleiului de motor, un conținut scăzut al carburantului, un nivel scăzut al lichidului de transmisie, fișe de bujii deteriorate sau un convertizor catalitic defect. Deci, atunci când computerul de bord al autovehiculului dumneavoastră declanșează indicatorul luminos de verificare a motorului, trebuie să inspectați corect toate piesele pentru a depista problemele principale.

2) Ralantiul brutal

Dacă bujia nu mai generează scântei așa după cum este necesar, motorul va începe să funcționeze la ralanti.

O scânteie întârziată nu permite motorului să funcționeze la ralanti în mod corespunzător, îndeosebi după câteva ore de inactivitate. Diminețile reci și ploioase împiedică chiar și bujiile defecte să funcționeze după cum e prevăzut, dacă în camera de ardere pătrunde condensat. Înlocuirea bujiilor și a cablurilor defecte va îmbunătăți ralantiul și randamentul motorului.

3) Accelerația slabă

Bujiile deteriorate afectează în mare măsură capacitatea de accelerație a motorului. Deoarece bujiile sunt deteriorate, motorul nu va funcționa așa după cum veți avea nevoie.

Bujiile murdare nu reușesc să capteze eficient scânteile și pot încetini motorul, în special la schimbarea vitezelor.

4) Consumul redus de combustibil

O reducere rapidă a consumului de combustibil este unul dintre simptomele evidente ale unei bujii înfundate sau defecte. Dacă bujia este înfundată sau deteriorată, aceasta nu va funcționa eficient, ceea ce poate afecta negativ economia de combustibil.

5) Motorul nu pornește

Dacă motorul mașinii dumneavoastră nu pornește, acesta este unul dintre principalele simptome ale unei bujii defecte. Motorul mașinii nu pornește din cauza altor cauze posibile, precum un alternator defectuos, o aprindere slabă sau o baterie descărcată.

Dacă în urma verificării acumulatorului, ați constatat că acesta este încărcat incomplet, deși bornele sau cablurile bateriei nu sunt corodate, următoarea idee este să inspectați bujiile (alternatorul și aprinderea sunt dificil de diagnosticat singure). Trebuie să întrețineți corect bujiile și să le înlocuiți la timp.

6) Fumul negru

Bujiile proaste pot duce la emisii mai mari de gaze de eșapament și la fum negru de eșapament. Atunci când observați acest simptom, trebuie să contactați imediat un specialist pentru diagnosticarea și remedierea defecțiunii. Motorul poate emite fum negru din cauza uleiului de motor care intră în camera de ardere sau a unui nivel scăzut al lichidului de răcire.

7) Condițiile de pornire dificile

Dacă automobilul nu demarează după mai multe încercări, s-ar putea ca bujiile să fie defecte. Pentru o aprindere la timp a amestecului de combustibil și aer în toți cilindrii, motorul are nevoie de o scânteie de aprindere puternică.

Dacă una sau mai multe bujii nu funcționează eficient, motorul mașinii dumneavoastră nu va primi scânteia necesară. Acest lucru poate cauza funcționarea defectuoasă a unuia sau mai multor cilindri și poate face dificilă pornirea motorului.

Dacă mașina dumneavoastră nu pornește, verificați bujiile. Dacă bujia este deteriorată, înlocuiți-o cu una nouă.

8) Bătaia motorului

Atunci când bujia se deteriorează, puteți auzi niște bătăi care vin dinspre motor. Aceasta este o problemă foarte gravă care poate duce la defectarea totală a motorului.

Bujiile deteriorate pot deteriora și alte piese ale motorului, precum auto pistoanele, supapele, inelele de compresie, capetele de piston și cilindrul motorului.

9) Rateurile motorului

Calarea motorului sau rateurile la aprindere este unul dintre simptomele obișnuite ale unei bujii murdare. Atunci când bujiile sunt deteriorate, acestea nu injectează combustibilul în mod corespunzător în cilindrul motorului, ceea ce determină rateurile motorului.

În continuare vă prezentăm și alte motive ale rateurilor motorului:

Motorul nu recepționează cantitatea necesară de carburant. Motorul nu recepționează cantitatea suficientă de oxigen pentru combustia combustibilului. Camera de ardere a motorului nu recepționează suficiente scântei pentru aprinderea amestecului carburant-aer.

Rateurile la aprindere este o altă problemă este o altă problemă care apare atunci când o bujie deteriorată perturbă procesul de ardere. Atunci când motorul începe să aibă rateuri de ardere, verificați imediat bujiile și înlocuiți-le.

10) Mirosul de la sistemul de evacuare

Atunci când bujiile nu reușesc să ardă eficient amestecul carburant-aer, combustibilul nears pătrunde în sistemul de evacuare al autovehiculului dumneavoastră. În consecință, un miros de benzină nearsă începe să emane din țeava de eșapament.

Cauzele unei bujii de aprindere defecte

  • Bujia se poate deteriora din cauza uneia sau mai multora dintre următoarele cauze:
  • Scurgerea lichidului de răcire.
  • Preaprinderea.
  • Supraîncălzirea motorului.
  • Interstițiul incorect al bujiei.
  • Acumularea carbonului.
  • Ulei de motor în camera de ardere.

1) Scurgerea lichidului de răcire

Scurgerea lichidului de răcire este una dintre cele mai frecvente cauze ale defectării bujiilor și cauzează rateuri de aprindere.

Cele mai recente lichide de răcire conțin foarte puțin zinc, fosfat și alte minerale. Prin urmare, o scurtă scurgere a lichidului de răcire nu deteriorează de obicei bujiile. Totuși, problemele prelungite legate de scurgerea lichidului de răcire pot cauza ancrasarea bujiilor.

Scurgerea lichidului de răcire se produce de obicei în jurul garniturii chiulasei sau a colectorului de admisie. Dacă lichidul de răcire pătrunde în camera de ardere, acesta începe să ardă și să formeze depuneri albe ca cenușa pe bujii.

2) Preaprinderea

Trebuie să împiedicați întotdeauna preaprinderea motorului autovehiculului dumneavoastră. Preaprinderea cauzează acumularea căldurii în camera de ardere și poate cauza defectarea bujiilor. În plus, bujia și motorul se pot supraîncălzi dacă sistemul de răcire nu funcționează corect.

3) Supraîncălzirea motorului

Supraîncălzirea motorului este una dintre cele mai frecvente cauze ale unei bujii defecte. Supraîncălzirea cauzează uzura prematură a electrozilor bujiei.

Totuși, motorul se poate supraîncălzi din alte motive numeroase, precum insuficiența apei din radiator, insuficiența lichidului de răcire, insuficiența uleiului de motor, nivelul scăzut al carburantului sau defecțiunea sistemului de răcire.

4) Interstițiul incorect al bujiilor

Pentru îmbunătățirea randamentului motorului, distanța dintre electrozii laterali și centrul bujiei trebuie să fie perfect reglată.

Distanța corectă permite arcului electric să producă tensiunea corectă pentru aprinderea combustibilului și a continuarea combustiei pentru menținerea motorului în funcțiune.

Un interstițiu reglat incorect (spațiul dintre electrozii laterali și izolator) exercită o presiune suplimentară asupra vârfului bujiei, ceea ce poate cauza coroziunea și uzura prematură a vârfului bujiei.

5) Acumularea carbonului

Funinginea neagră uscată pe izolatorul bujiei și pe vârful electrodului specifică depunerile de carbon de pe bujie. Aceste depuneri de carbon pot reduce durata de exploatare a bujiei și pot cauza aprinderea becului de verificare a motorului, calarea motorului, rateuri de aprindere ale motorului, economia redusă a carburantului, accelerația slabă și condițiile dificile de pornire a motorului.

Carbonul se acumulează pe bujie din mai multe motive, inclusiv un injector de combustibil murdar, un amestec carburant-aer prea bogat, un șofat prea lent, un filtru de aer murdar sau un motor care funcționează la ralanti prea mult timp.

6) Uleiul de motor în camera de ardere

Scurgerea uleiului de motor în camera de ardere este una dintre principalele cauze ale defecțiunilor bujiilor.

Atunci când uleiul de motor intră în camera de ardere, vârful bujiei devine uleios și poate duce la o defecțiune timpurie.

Această problemă este mai frecventă la autovehiculele mai vechi. Prin urmare, dacă aveți un autovehicul mai vechi și observați că acesta arde uleiul de motor, ar trebui să inspectați imediat bujiile.

Totuși, uleiul de motor se poate scurge de la un simering al supapei, de la un segment de piston, de la o garnitură de chiulasă sau de la alte piese ale sistemului defectat de ventilare forțată a carterului (VFC).

Cum se schimbă o bujie

Cum se schimbă o bujie?

Înlocuirea unei bujii nu este o sarcină dificilă. Dacă aveți cunoștințe tehnice, o puteți schimba singur. Urmați pașii de mai jos pentru înlocuirea bujiei:

Răciți motorul: În primul rând, asigurați-vă că motorul este rece. Dacă motorul este încă cald, lăsați-l să se răcească și apoi începeți efectuarea lucrărilor. Localizați bujia: Bujiile sunt de obicei situate în partea superioară a motorului și sunt conectate la bobina de aprindere sau la ruptor-distribuitor prin intermediul unui conductor gros. Deconectați bateria: Acum deconectați toate cablurile bateriei conectate la bujii. Scoateți bujia defectă: Luați o cheie de bujii cu clichet și un cap de cheie tubulară pentru slăbirea bujiilor defecte. Deşurubați-o prin rotire în sens antiorar și scoateți-o din motor. Verificați interstițiul electrozilor bujiei noi: Verificați distanța dintre electrozi a bujiei noi și asigurați-vă că aceasta se încadrează în intervalul specificat pentru autovehiculul dumneavoastră. Puteți consulta manualul producătorului autovehiculului dumneavoastră pentru confirmarea aceste informații. Instalați o bujie nouă: După ce ați scos bujia defectă, înșurubați manual bujia nouă în motor.

Utilizați cheia cu clichet și capul de cheie tubulară de bujii pentru a o strânge corect. Nu strângeți excesiv de tare bujiile, deoarece acest lucru ar putea deteriora fileturile motorului. Conectați cablurile bujiei: După ce ați strâns corect, conectați cablurile bateriei la bujia nouă. Repetați operațiunea pentru celelalte bujii: Dacă înlocuiți mai multe bujii, repetați etapele de mai sus pentru fiecare bujie. Apoi încercați motorul: cum introduceți cheia de contact în comutatorul de aprindere, porniți motorul și asigurați-vă că acesta funcționează corect. Dacă vă confruntați cu anumite probleme, asigurați-vă că bujiile sunt instalate corect și că firul este conectat corect.

Costurile de înlocuire ale bujiilor

Costul înlocuirii unei bujii depinde de modelul autovehiculului dumneavoastră, de costul manoperei și de tipul mărcii.

Costul mediu de înlocuire a bujiilor este cuprins între 20 și 200 de RONI. În cadrul acestui cost, costul pieselor este de 70-100 RONI, în timp ce costul manoperei este de 130-170 RONI.

Puteți găsi piese de schimb fiabile și puteți economisi timpul și banii dumneavoastră dacă veți achiziționa piese de schimb online.