catalog_tyre_img_alt
Vă rugăm să aşteptaţidotted
Coş
#
40-7019
Coșul dvs. este gol

Ce este o bujie incandescentă diesel și simptome defecte

1775 Vizualizări

Bujiile incandescente sunt niște mici încălzitoare, folosite la motoarele diesel, care, spre deosebite de bujiile normale, nu produc scânteie, ci încălzesc aerul și combustibilul, pentru a porni motorul diesel. Aerul este presurizat și înfierbântat în așa măsură de către bujii, încât la contactul cu motorina, o va aprinde imediat.

Fiecare motor diesel are câte o bujie incandescentă pentru fiecare cilindru, astfel că numărul de bujii diferă în funcție de marca și modelul mașinii.

Utilitatea bujiilor incandescente diesel va fi apreciată cel mai mult în zonele cu temperaturi joase, când aprinderea devine ineficientă, crescând astfel emisiile eliberate în atmosferă.

Bujia incandescentă este o piesă metalică, cilindrică, cu un vârf de încălzire, realizată din materiale menite să reziste oxidării și temperaturilor înalte. Când este supus curentului electric, vârful de încălzire poate atinge 1000 de grade Celsius in doar câteva secunde.

Cum funcționează o bujie incandescentă

Cum funcționează o bujie incandescentă?

Cum motoarele diesel întâmpină probleme în a aprinde combustibilul pe vreme rece, aici intră în acțiune bujiile incandescente, care încălzesc combustibilul pentru a ajuta motorul să pornească. Pentru aceasta, aerul trece prin procesul de comprimare, iar, pe măsură ce pistonul se ridică, motorina este injectată în camera de ardere. Combustibilul astfel injectat, se combină cu aer, se evaporă și se aprinde. Aprinderea are loc atât de rapid după evaporare, încât aceste procese aproape că se produc simultan.

La pornirea motorului, bujiile incandescente trec prin trei etape:

Pre-încălzire – când se încălzesc rapid pentru a porni motorul

Menținerea temperaturii – când își mențin temperatura pentru a asigura o aprindere optimă

Port-încălzire – când își mai păstrează căldura pentru câteva minute după pornirea motorului, pentru a menține procesul de ardere.

Simptome bujii incandescente defecte diesel

Simptome bujii incandescente defecte diesel

Dacă pe timp de iarnă, când temperaturile scad, întâmpini probleme în a porni motorul tău diesel, o idee bună ar fi să verifici să nu ai bujiile incandescente arse. Dacă acesta este cazul, motorul va refuza să pornească sau, în cel mai bun caz, va porni abia după câteva încercări bune.

Sau, mai poate exista și situația în care motorul pornește, dar nu funcționează la capacitatea lui maximă. În cazul unei defecțiuni de bujii incandescente simptomele nu vor întârzia să apară:

  • accelerație greoaie
  • emisii închise la culoare
  • creșterea consumului de combustibil
  • reducerea puterii generale a motorului

Dacă observi și tu aceste semne la mașina ta, indicat ar fi să apelezi la un service auto pentru o diagnosticare, sau, dacă ai puține cunoștințe de mecanică, te poți descurca și singur. Dacă este cazul să le înlocuiești, preț bujii incandescente opel astra h 1.7 cdti găsești online sau întrebi direct la service cât costă o bujie incandescentă.

Ce este un releu bujii incandescente?

Pentru a respecta cerințele stricte în ceea ce privește emisiile de gaze de eșapament, activitatea bujiilor este monitorizată de către unitatea de control a mașinii, prin intermediul unui microprocesor. Acesta din urmă procesează toate informațiile furnizate de către unitatea de control a motorului, stabilind astfel ce măsuri pot fi luate pentru a atinge performanța maximă a bujiilor incandescente. Tot unitatea de control este cea care alege momentul în care bujiile să fie alimentate cu curent, cantitatea de curent pe care acestea urmează să o primească, precum și durata perioadei de alimentare cu curent. Toate acestea sunt stabilite ținând cont și de temperatura de afară.